Komkommertijd of niet, wij blijven het web afspeuren naar mooie trends op het gebied van web development, UX-design en online marketing. Benieuwd naar onze top-4 van juli?

Internetten met een budget van 50MB

Dat data niet bepaald goedkoop is, blijkt uit dit bijzondere artikel van de bekende Smashing-blogger Chris Ashton. Waar hij eerder al eens experimenteerde met het antieke Internet Explorer 8, gebruikt hij in dit artikel het internet een dag lang met slechts 50MB budget.

Bottomline: websites verbruiken te veel data. Met een aantal hands-on performance optimalisatie tips laat Chris zien hoe je voorkomt dat je website een berg aan dure data genereert.

Lees dit boeiende artikel op https://www.smashingmagazine.com/2019/07/web-on-50mb-budget/

Hoe goed slecht is jullie website eigenlijk?

Wij krijgen vaak de vraag: “Waar moet een goede website aan voldoen?” We kunnen wel duizend zaken opnoemen, maar gebruiksvriendelijkheid, performance en toegankelijkheid zijn toch wel onmisbare elementen. Dit hilarische artikel van Imgerd Friso beschrijft hoe je het vooral niet moet doen. Ok, we geven één tip cadeau:

Door je website op één schermgrootte te richten zorg je dat al je niet-desktopbezoekers een onvergetelijke ervaring hebben. Koppen die buiten beeld vallen, foto’s waarop je alleen een nek ziet of calls-to-action die nergens meer te vinden zijn. Het is het droomscenario van iedere websitebezoeker.

Need we say more? Lezen dat artikel!
https://www.frankwatching.com/archive/2019/07/29/10-tips-die-zorgen-dat-alle-bezoekers-je-website-geweldig-slecht-vinden/

Zwart-wit is de shit

Terug in de tijd? Nee, zwart-wit is klassiek en tijdloos. Hoewel, zwart-witte websites lijken dit jaar toch echt aan een tweede jeugd te zijn begonnen. Het ene na het andere verfijnde design met unieke fonts en gaaf beeldmateriaal vliegt ons om de oren.

Een mooi voorbeeld is het webdesign van het Amerikaanse Coulee Creative. Deze digital agency heeft goed begrepen hoe je met een zwaar contrast grote indruk kunt maken op je bezoekers.

Check het zelf: https://www.couleecreative.com/

Je website optimaliseren voor al je bezoekers?

De 7 beïnvloedingsprincipes van Cialdini, op iedere plek waar een zender een boodschap wil overbrengen komen deze tijdloze technieken terug. En dat geldt zeker ook voor je website.

In dit artikel worden de principes van Cialdini gecombineerd met de psychologische modellen van Myers & Briggs en Carl Gustav Jung. Waarom? Door je websitegebruikers in 4 categorieën in te delen kun je je landingspagina’s optimaliseren voor ieder type bezoeker.

Meer lezen?
https://www.marketingfacts.nl/berichten/het-beinvloeden-van-archetypes-met-cialdinis-technieken

 

#sharing is caring