Verandering lastig? Niet als je het aan Breedband vraagt. Zij hebben goed begrepen dat een nieuwe identiteit zowel offline als online gedragen moet worden. Behalve een prachtig nieuw kantoor naast Arnhem Centraal en een geheel nieuwe huisstijl, mochten wij een nieuwe website voor ze maken.

Brainstorm Breedband

Een UX-traject voor ultiem gebruiksgemak

Om een website te maken die naadloos past bij het DNA van Breedband, zijn we een uitgebreid UX-traject gestart. Wie zijn de klanten van Breedband? Met welk doel gebruiken zij de nieuwe website? En hoe kunnen zij zo snel mogelijk dat doel bereiken? Een aantal vruchtbare brainstormsessies later waren de wireframes geschetst en konden we een treffend design presenteren.

Postcode-check-breedband

Een fullscreen menu om in te lijsten.

Waar de ene website vol technische uitdagingen zit, draait de andere vooral om design en gebruikerservaring. Een FAQ doet het altijd goed, een postcodecheck helpt bezoekers op weg en het fullscreen menu is er eentje om in te lijsten, al zeggen we het zelf. Over elk detail is nagedacht, van error states in de formulieren tot kleine animaties die door de hele website zweven.

Menu-Breedband

Gutenberg voor optimale beheersbaarheid.

Als WordPress aanhangers van het eerste uur, stond de website van Breedband voor onze developers in het teken van de overgang van de klassieke editor naar de Gutenberg editor. Zo hebben we o.a. fraaie designelementen omgezet in custom Gutenberg-blokken om geen afbreuk te doen aan de opmaak en de beheersbaarheid van de website voor Breedband te optimaliseren.